ABN AMRO verlengt partnerschap met STRAAT Museum voor twee jaar.

ABN AMRO verlengt partnerschap met STRAAT Museum voor twee jaar.

ABN AMRO zal de samenwerking met het STRAAT Museum verlengen voor een periode van twee jaar. Deze voortzetting van het partnerschap sluit nauw aan bij de sponsorstrategie van de bank, waarbij de nadruk wordt gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.

Binnen het domein van Kunst & Cultuur zet ABN AMRO zich specifiek in voor gendergelijkheid. Daarnaast heeft de bank als doel om kinderen die wellicht niet vanzelfsprekend in aanraking komen met Kunst & Cultuur, hiermee te verbinden. “Het STRAAT Museum sluit naadloos aan bij onze sponsorstrategie en ons merk. Samen kunnen we nog veel versnellen. Naast het bevorderen van gelijke kansen voor vrouwen, brengen we kinderen in contact met deze kunstvorm en het museum. Naar verwachting zullen volgend jaar 4.000 kinderen deelnemen aan het educatieprogramma van STRAAT, waarvan een deel in samenwerking met de ABN AMRO Foundation wordt ontwikkeld. We zijn zeer verheugd over deze verlenging en bouwen samen verder aan onze missie,” aldus Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Events en Foundation bij ABN AMRO.

STRAAT Museum, dat sinds de opening in 2021 gestaag groeit, heeft als doel nationale en internationale erkenning te verwerven op het gebied van street art & graffiti. Met een verwacht aantal bezoekers van 200.000 in 2023, blijft het museum zich inzetten voor gelijke kansen binnen de kunst. Vorig jaar lanceerden ABN AMRO en STRAAT de campagne ‘Women in Street Art’ als onderdeel van het partnerschap. Dit initiatief heeft niet alleen een impactvolle campagne opgeleverd, maar toonde ook de inzet van het museum aan door specifiek doeken te reserveren voor vrouwelijke street artists. Marion Wolff, zakelijk directeur bij STRAAT, benadrukt het belang van deze inzet voor gendergelijkheid en merkt op dat street art een krachtig communicatiemiddel is om boodschappen, waaronder die van gendergelijkheid, over te brengen naar de maatschappij.

ABN AMRO blijft al geruime tijd een actieve partner in de culturele sector en heeft naast het partnerschap met STRAAT lopende samenwerkingen met H’ART Museum, Stedelijk Museum Amsterdam, Singer Laren, WOMEN Inc. en het DGTL-festival. Deze partnerships delen een rode draad in hun focus op gelijke kansen voor vrouwen, educatie en duurzaamheid.