Samsung Bevestigt Omstreden Veranderingen in Galaxy Smartphones

Samsung Bevestigt Omstreden Veranderingen in Galaxy Smartphones

Voortbouwend op het succes van eerdere Galaxy A-modellen, zijn de Galaxy A55 5G en Galaxy A35 5G onthuld door het social media team van Samsung India, samen met de lanceringsdatum op 11 maart. De prijsstelling en details over de winkeluitgave zijn echter nog niet beschikbaar.

De marketing richt zich op de A van Galaxy A, waarbij de apparaten als “geweldig” worden bestempeld dankzij hun water- en stofbestendige ontwerp, fotografie bij weinig licht en de kracht van de Samsung Exynos-processor.

Samsung heeft ook enkele teleurstellende nieuws bevestigd: de toestellen zullen slechts vier jaar software-updates en vijf jaar beveiligingsupdates ontvangen. Deze aantallen zouden vorig jaar welkom zijn geweest, maar sommige van de vlaggenschepen van 2024 – inclusief de Galaxy S24-familie – komen met zeven jaar software- en beveiligingsupdates.

Het is ook opmerkelijk dat de volledige inzet om de mogelijkheden van Samsungs generatieve AI-software te noemen nergens te zien is in de teaser. Het zou kunnen dat deze worden bewaard voor de lancering, maar dat zou in contrast staan met andere Samsung-lanceringen waarbij de opkomende opkomst van AI al in een vroeg stadium werd geïntroduceerd.

De huidige mix van AI op handsets wordt gedeeld tussen lokale- en cloudgebaseerde verwerking. De eerste heeft een krachtige processor nodig, en de nieuwste generaties hebben speciale hardware die geoptimaliseerd is voor AI. De goedkopere en minder krachtige chipsets van het Galaxy A-assortiment zijn mogelijk niet in staat om AI-routines lokaal op een acceptabel niveau uit te voeren. Samsung is mogelijk nog niet klaar om toegang tot al zijn cloudgebaseerde AI-diensten te garanderen voor de miljoenen potentiële eigenaren van de nieuwe handsets.

Dit verklaart de focus van Samsung op de meer praktische aspecten van de handset. Bescherming, fotografie en een praktische telefoon voor dagelijks gebruik zullen aantrekkelijker zijn voor de markt van het middensegment dan in staat zijn om een pastéis de nata in het Portugees te bestellen tijdens een zakenreis.