European Media Partner

Buitenleven met Buro Buiten

Vijfentwintig jaar geleden werd de basis voor Buro Buiten door Peter Bouw gelegd. Het begon met een hoveniersbedrijf, maar hij miste het naar een hoger niveau tillen van zijn projecten. Samen met zijn team realiseert hij met Buro Buiten unieke buitenruimtes waarbij de mens centraal staat en alles mogelijk is. 

“Met Buro Buiten is the sky the limit”, vertelt Peter. “Met mijn hoveniersbedrijf maakte ik een plan en voerde dat vervolgens uit, maar ik miste de vele mogelijkheden van de buitenruimtes die niet werden benut. Ik wilde de visie zoeken, wat is het dat de klant triggert om naar buiten te gaan? Hoewel mijn hoveniersbedrijf ook full service projecten aanbood en een eigen ontwerpafdeling had, hebben we met Buro Buiten oog voor alle mogelijkheden die er maar kunnen zijn.”


Proces

“Allereerst wil ik een zo goed mogelijke analyse van de kwaliteiten van de buitenruimte hebben”, gaat Peter verder. “De kwaliteiten zoals looprichting, windrichting en zon- en schaduwkanten breng ik in kaart om vervolgens de persoonlijke behoeften van de klant eraan toe te voegen. Wil de klant bijvoorbeeld een buitendouche of overkapt kunnen buiten zitten? Daarnaast ben ik altijd benieuwd waar iemand heel erg blij van wordt. Is dat bijvoorbeeld een vakantie op Ibiza of Mallorca? Er is zoveel mogelijk om het wauw gevoel dat zij op hun vakantiebestemming hebben ervaren te vertalen naar de eigen buitenruimte. Echter, dat doe je pas in de styling van de tuin. Eerst ga ik aan de slag met de structuur. Wat is bijvoorbeeld de juiste plek voor een zitplek? En wat zijn de juiste posities voor de bomen en struiken? Moet er ook opbergruimte aanwezig zijn voor het speelgoed van kinderen? Ook vind ik het belangrijk dat we aan duurzaamheid denken in de projecten die wij doen. De producten die wij gebruiken zijn duurzaam en we denken ook mee over eventuele zonnepanelen of laadpalen in het project voor de klant.”




Brainstormsessies

Buro Buiten biedt niet alleen totaaltrajecten van schets tot uitvoering aan, maar ook brainstormsessies. “Klanten kunnen dus ook bij ons terecht voor korte ontmoetingsmomenten om informatie in te winnen. Tijdens deze sessie maken we een schets waarin we conceptueel alle mogelijkheden laten zien. Zo willen we inspiratie en alle opties in kaart brengen voor het project. Na afloop van de brainstormsessie(s) kunnen de mensen besluiten zelf verder aan de slag te gaan of met ons verder in zee te gaan om het plan verder te detailleren en uiteindelijk uit te werken. Deze sessies hebben we gemaakt om mensen mee te nemen in wat er allemaal kan. Zo kunnen we een plan echt uitdiepen.”


Amsterdam en buitenland

Veel van onze projecten zijn hier in Nederland. Maar met enige regelmaat zijn we ook in het buitenland actief, want sommige klanten hebben huizen in het buitenland. Ik vind het een uitdaging om op nieuwe locaties te werken, voor mij telt afstand niet. Maar ook hier in Nederland en in de grote steden verzorgen we niet alleen de grote, maar ook zeker de kleine buitenruimtes. Ook met een dakterras van 25 vierkante meter zijn de mogelijkheden oneindig en laat ik mijn visie graag de vrije loop. Vaak denkt men dat het inschakelen van een professionele partij voor de buitenruimte veel geld kost, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De hoogte van het eindbedrag heeft te maken met de producten die je gebruikt in bijvoorbeeld de styling. Niet het ontwerp bepaalt de prijs, maar de producten. Ik maak graag een ontwerp voor mijn klanten om hen de perfecte buitenruimte te bieden.”


Ga voor meer informatie naar www.burobuiten.nl 


Delen

Journalist

Related articles